vineri, 27 martie 2009

Atentie, politician la volan!

Duminica dupa-amiaza, intr-un condominium din zona Dorobanti. Se consuma o criza de nervi: „Bai, nu-i adevarat!“
Veneam pe Aviatorilor, vad o babatie care pune piciorul pe trecere la Pescarus. Calc frina si aud in spate zdrang. Ma apuca spumele - masina
de nici 5.000 de kilometri -, ma dau jos sa vad si ma ia si mai rau de cap. Ala de se urcase pe mine era prostul ala de la PSD, Geoana! Nu, a mea n-are nici pe dracu’, ca de-aia mi-am luat de-asta inalta, pentru orbeti d-astia. Da’ mi-am mincat toata seara - du-te la politie, da declaratii, semneaza hirtii!“
Aceeasi zi, cam aceeasi ora, undeva pe Metalurgiei, in Berceni. Povestiri in fata blocului: „Frate, mi-a tras-o azi Base! Acum 3 ore, pe 6 Martie.
El conducea, era cu Folsvaghenul ala albastru.

Stii cum mi-a facut aripa de la Blanseta? Vaaarza! Si-asa era coapta de rugina, o fac pe asigurarea prezidentiala acu’, sint boier! Ba, simpatic, am facut caterinca, i-am zis ca am si io un nepot marinar, misto gagiul“.
Tamponarile politice de weekend n-ar fi avut nimic senzational chiar daca sirul de coincidente este prea lung ca sa poata fi trecut cu vederea: Basescu si Geoana au provocat acelasi tip de tamponare (in aceeasi „dinamica a producerii accidentelor“ - vorba purtatorului de cuvint de la Rutiera), in aceeasi zi, cam la aceeasi ora, amindoua linga un parc si au primit fix aceleasi sanctiuni (ca altfel iar se ajungea la Comitetul National pentru Combaterea Discriminarii). Si totusi ele au o relevanta daca privim imperecherile automobilistice produse
prin neactionarea la timp a dispozitivului de frinare. Destinul - o fi fost bagat si asta cu forta de Iorgulescu in PNL? - le-a asezat la fix.
Presedintele romanilor i-a tras-o unui alegator standard, posesor de Dacie alba fara imbunatatiri, din aia care nu se supara pe Basescu orice ar face. Nici cind tamponeaza Constitutia, nici cind calca linia continua a protocolului diplomatic, nici cind claxoneaza isteric in locuri nepermise sau, cu atit mai putin, cind il acroseaza pe premier deschizind si portiera sa fie sigur ca l-a nimerit. Pe celalalt presedinte mai mic tot destinul l-a infipt intr-un posesor de 4x4, din aia de-i apuca dracii numai cind aud de PSD si il injura pe Geoana asa, din principiu. Ba ca n-are frina si se arunca cu capul inainte in motiuni si referendumuri visind ca e tot cu girofar pe culoarul unic. Sau cind schimba banda fara sa semnalizeze, crosetind intre PNL si PD ori cind ii ia la autostop pe Iliescu si Nastase fara sa-i intrebe si pe ceilalti din masina daca vor sa se inghesuie.
Trecind dincolo de acest exercitiu de imaginatie - pentru ca acum victimele celor doi presedinti sint cunoscute - incidentele rutiere de duminica dupa-amiaza ar putea fi traduse si intr-o cheie optimista: demnitarii incep sa se scuture de mentalitatea de nomenclaturisti asupra carora legile lumesti nu au putere. Nu neaparat din convingere, dar speriati de pocinogul lui Orban, politicienii automobilisti au inceput sa se predea singuri si la grade mici chiar si atunci cind nu ei sint de vina (cum a facut ministrul David de pe bancheta din spate a masinii de serviciu).
Macar atit, sa stie si ei de frica legii rutiere, ca pentru celelalte fapte oricum scapa nepedepsiti. Ce bine ar fi daca ar exista puncte sanctionatorii si pentru contraventiile politice. Daca tot nu ajung la bun sfirsit dosarele penale, iar blamul electoratului vine o data la patru ani, macar niste puncte ar putea incasa parlamentarii care au ridicat nemeritat banii de cazare sau fostii demnitari pe care RA-APPS i-a uitat in vilele de protocol ani buni dupa incheierea mandatului ori cei care-si voteaza legi in folos propriu, pentru lefuri, pensii, scutiri de datorii sau imunitate
penala. Sigur, pentru ca toate acestea sa se intimple, ar fi necesara o institutie functionala si obiectiva si, mai ales, ar trebui gasit raspunsul la intrebarea: pentru cite puncte de penalizare se ridica permisul de conducere a tarii?

Potopul care vine după Tăriceanu

Mircea Marian: "Cine credea că guvernul Tăriceanu a ajuns la fundul sacului şi nu mai are de unde să ofere mită electorală s-a înşelat amarnic." Sâmbătă, la Suceava, ministrul Varujan Vosganian a anunţat că următoarea etapă de majorare a pensiilor, prevăzută pentru 1 ianuarie 2009, s-ar putea devansa pentru noiembrie sau decembrie 2008. Aşa că, la scrutinul pentru viitorul legislativ, se va proceda exact ca şi la alegerile pentru Parlamentul European: cu câteva zile înainte de vot, pensionarii vor primi mai mulţi bani, plus
o scrisorică în care li se va explica de ce trebuie să fie recunoscători guvernului Tăriceanu. Ar fi o greşeală să credem că bugetul pur şi simplu nu va permite o astfel de măsură. Va fi foarte simplu pentru executiv să renunţe la o parte din investiţiile în infrastructură, să taie bani
de la armată şi să reducă programele de reabilitare a şcolilor, iar din economiile obţinute să alimenteze bugetul destinat pensiilor. Deja au fost abandonate, de facto, lucrările la autostrăzile din România. Pe Bucureşti-Ploieşti, autostrada este blocată într-o pădure care a fost declarată monument al naturii, iar autorităţile nu par a se grăbi să rezolve această problemă. Pentru autostrada Transilvania nu mai sunt, de peste o lună, bani. Dacă executivul nu-şi dă osteneala să accelereze măcar lucrările la autostrăzi - un subiect la care opinia publică este extrem de sensibilă - nu putem decât să ne închipuim ce se întâmplă cu celelalte investiţii în infrastructură. Ar fi interesant, acum, să vedem ce a mai rămas din ultima etapă de majorare a pensiilor. Nu este vorba doar de cifrele relativ acceptabile ale inflaţiei, ci de faptul că preţurile la alimente aproape că s-au dublat, iar costul utilităţilor se majorează continuu. Puţin probabil ca pensionarii să fi resimţit o substanţială creştere a nivelului de trai. S-a confirmat astfel avertismentul fostului secretar de stat Sebastian Vlădescu, singurul demnitar care a îndrăznit să conteste în public deciziile propriului guvern. Integral in Evenimentul zilei.

Cum s-ar defini un summit reusit pentru Romania?

Ma grabesc sa declin orice comentariu despre traficul din Capitala. Discutiile despre Summitul NATO se deplaseaza de o saptamana pe ruta Otopeni-Casa Poporului si retur sirefuz din principiu sa fac din reuniunea Aliantei subiect de "Reflectii Rutiere". N-am intentia sa glosez nici pe teme antirazboinice, anti-NATO si antiglobalizare. Ca veteran al "luptei pentru pace" de pe vremea comunistilor, stiu cat valoreaza aceasta retorica si sunt mai mult decat bucuros s-o las pe seama studentilor sedusi de militantism. Ma voi rezuma la incercarea mult mai lipsita de anvergura de a raspunde la intrebarea sus-amintita in relatie cu temele anuntate ale summitului: 1. Afganistanul. Un succes total pentru Romania ar fi ca, la dineul de maine seara de la Cotroceni, cancelarul german Angela Merkel sa se confrunte cu o pozitie unita a tuturor celorlalti sefi de stat sau de guvern, astfel incat sa accepte ca Germania sa desfasoare mia de soldati combatanti care i se solicita in sudul Afganistanului. Acceptarea propunerii franceze de a desfasura o mie de oameni in est, astfel incat sa-i degreveze pe americani, ar putea fi si ea considerata un succes, dar numai in anumite conditii. Faptul ca Romania este dispusa la o suplimentare cu o jumatate de batalion face parte din obligatiile asumate ca tara-gazda. 2. Scutul antiracheta. Scutul american antiracheta din Cehia si Polonia este american pentru un motiv foarte simplu: tarile NATO n-au vrut sa contribuie financiar
. Realizarea unui scut NATO pentru flancul sudic european presupune un angajament financiar care acum nu exista. Un succes pentru Romania inseamna ca discutiile sa nu se impotmoleasca la Bucuresti si sa fie convenita continuarea negocierilor. 3. Extinderea. Un succes inseamna extinderea Aliantei cu toate cele trei state – Croatia, Albania, Macedonia. In caz de extindere numai cu Croatia, nu este un esec, dar constituie un pas inapoi pe calea stabilizarii Balcanilor si o intarziere in procesul readucerii Serbiei pe orbita occidentala. 4. Ucraina si Georgia. Orice om care stie sa citeasca o harta intelege ca acordarea Planului de Actiune pentru Aderare (MAP) Ucrainei si Georgiei reprezinta un castig pentru Romania. MAP presupune o serie de reforme politice, economice, militare si in domeniul informatiilor, care, in momentul cand Ucraina le va fi implementat serios, nu pot rezulta decat intr-un castig in materie de securitate la granita de nord a Romaniei. Plus
ca ofera Bucurestiului ceea ce se numeste leverage in relatiile bliaterale. Cat priveste Georgia, importanta ei poate fi cu greu subestimata, pentru ca se situeaza la intersectia traseelor strategice si energetice. Orientarea celor doua tari in zona integrarii in NATO ar aduce o prezenta substantiala a Aliantei in spatiul pontic si, de aceea, un capitol substantial despre Marea Neagra in declaratia finala ar fi un succes. 5. Rusia. Spre deosebire de comentatorii care se intreaba isterico-metafizic "Vine sau nu vine Putin?", consider ca AR FI UN SUCCES PENTRU ROMANIA DACa PUTIN NU VA VENI LA BUCUREsTI. In primul rand, pentru ca ar fi o confirmare ca Ucraina si Georgia vor primi MAP. In al doilea, pentru ca asa-numitul Consiliu NATO-Rusia este un eveniment in marginea summitului si venirea lui Putin l-ar transforma pe nedrept intr-unul central. In sfarsit, cei care cred ca s-ar rata sansa unei bilaterale fructuoase Basescu-Putin se insala. Nici un lider rus nu ar veni la Bucuresti pentru o discutie cu seful statului roman pe o pozitie slabita, intr-un moment cand acesta din urma are in spatele lui, fie si simbolic, un intreg NATO. Nu face bine la forta de negociere a Moscovei! Putin va discuta oricum marile probleme strategice cu Bush la Soci. La Bucuresti n-ar fi decat in ofensiva de PR. Prin urmare, nici o paguba.

Pensii la tot cartierul

Odată cu majorarea de la 1 ianuarie 2009, chestiunea pensiilor nu va mai putea fi subiect de campanie
politică. Peste acest nivel, orice majorare nu mai este sustenabilă din punct de vedere bugetar”, zicea ministrul de Finanţe Varujan Vosganian acum două săptămâni. Între timp, s-a mai gândit şi s-a decis să nu rateze ultimul moment în care pensiile mai pot fi folosite electoral. Aşa că sâmbătă, ministrul a anunţat vestea cea bună: majorarea pensiilor din 2009 va fi, probabil, devansată. Pentru ce dată n-a mai zis, probabil că-i trebuie din nou un răgaz ca să se gândească la propria declaraţie. Dacă n-ar fi atât de preocupat să înţeleagă ce scoate singur pe gură, poate ar auzi ce spun şi alţii din jurul lui despre umflarea pensiilor. Pe Băsescu l-a etichetat ca duşman politic invidios, pe Mugur Isărescu l-a ignorat, pe diverşi analişti economici i-a făcut răuvoitori... Dar orice ministru de Finanţe, cu excepţia lui Vosganian, desigur, s-ar îngrijora când anunţă o majorare a pensiilor şi sindicatele - toate sindicatele din România! - îi spun că n-are de unde să dea atâţia bani. Pe ce se bazează Vosganian? Pe faptul că exodul masiv al căpşunarilor a dus la un deficit atât de mare al forţei de muncă încât, în ultimul an, salariile au crescut ca Făt Frumos - peste rata
inflaţiei, peste creşterea de productivitate, peste orice previziuni şi fără nici o legătură cu vreun indicator economic. Proporţional, au crescut şi încasările la asigurările sociale, deci au fost bani suficienţi pentru a creşte pensiile cât nu s-a făcut de la revoluţie încoace. Pe ce se bazează cei care îl critică pe Vosganian? Cei mai expliciţi sunt sindicaliştii care, în mod normal, şi-ar înghiţi limba decât să zică „nu” unei asemenea „bunăvoinţe” guvernamentale. Oamenii s-au luat însă cu mâinile de cap când au răsfoit calculele ministrului de Finanţe. Ca să iasă pensiile anunţate de Vosganian, el sau subalternii lui, au modificat până şi calculele propriilor colegi de guvern, respectiv Programul de Convergenţă 2006 – 2009 elaborat de Banca Mondială şi Ministerul Muncii şi înaintat Comisiei Europene. Dacă citeşti cele două documente, al Ministerului de Finanţe şi al Ministerului Muncii, juri că a fost dactilografa beată. Toate cuvintele sunt la fel, doar cifrele sunt ciupite, în varianta Finanţelor, în minus – când este vorba de numărul persoanelor vârstnice – şi în plus
– când e vorba de populaţia activă. Iar pentru un orizont de timp mai mare de 2009, nici cu „ciupiri” de cifre n-ai cum să mai dregi busuiocul. Nu trebuie să fii ministru de Finanţe ca să faci un calcul simplu. Pensia de stat ar trebui să reprezinte, de anul viitor, 45% din salariul mediu brut. Or, contribuţia la Fondul de pensii, din fiecare salariu „alb” este acum de 29% (partea angajatului plus partea angajatorului). Din cele 29 de procente, două se duc, din aprilie 2008, la fondurile private de pensii, din decembrie 2008 – încă 2 procente se „iartă” angajatorilor pe motiv că plătesc prea mult, iar din ianuarie 2009, încă 0,5 procente se duc către fondurile private de pensii. Pentru ca pensia să ajungă 45% din salariul mediu brut ar trebui să avem doi salariaţi la un pensionar, ştiut fiind că în sistemul public de pensii contribuţiile nu se capitalizează, tot ce se strânge de la salariaţi se distribuie la pensionari. Or, deocamdată, numărul de pensionari în sistemul asigurărilor sociale de stat este 4,6 milioane, iar numărul de salariaţi n-a ajuns la 5 milioane. În fine, pentru viitorul îndepărtat, căci despre pensii Ministerul de Finanţe ar trebui să facă prognoze şi calcule pentru cel puţin 10 ani înainte, datele Fondului ONU pentru Populaţie (FOP) sunt sumbre. Evident, FOP nu a calculat cât va fi pensia medie în 2050, dar ne-a avertizat că, peste 40 de ani, în România populaţia va scădea la 16 milioane. Dintre aceştia, jumătate vor fi bătrâni trecuţi de 60 de ani.

Trei zile de bun-simt

Summitul NATO se dovedeste a fi un bun exercitiu. Unul de rabdare pentru bucuresteni, unul organizatoric pentru amfitrionii evenimentului. Si unul retoric pentru ziaristi. Nu voi aborda aici alte implicatii, cum sunt cele de politica externa, de imagine ori de alta natura. Pentru bucuresteni, exercitiul de rabdare este impus de rigorile privind circulatia intr-un oras cu un trafic deja infernal. De voie, de nevoie, soferii Capitalei isi asuma o parte a rolului de gazda a evenimentului, poate cea mai inconfortabila. Zilele trecute am avut ocazia sa petrec doua ore in traficul perturbat de culoarele oficiale pentru a ajunge din Colentina la Casa Presei. Am remarcat cateva amanunte legate de noua fata a Bucurestiului, amanunte care mi-au amintit de o epoca in care vizita celui mai iubit fiu al poporului era un prilej de curatenie generala, de umplere a galantarelor (altminteri goale) sau, dupa caz, de vopsire a ierbii, daca acesteia ii lipsea cumva vreo primavaratica nuanta de verde. Edilii Bucurestiului au reusit, paradoxal, sa gaseasca resurse pentru a asfalta gropi si pentru a vopsi marcajele rutiere. Barosanii care pretind ca asigura curatenia Capitalei au reusit, si ei, sa se dovedeasca suficient de fasneti pentru a face sa dispara gunoaiele din spatiile verzi, precum si tonele de pamant care obturau de ani de zile rigolele. Au aparut peste noapte steaguri, flori, gazoane in spatiile cu pamant batatorit, altminteri definite ca fiind „verzi“. Tot acest efort administrativ, de altfel incununat cu succes, arata ca, daca se vrea, se poate. Faptul ca edilii Bucurestiului au facut curatenie peste noapte, de ochii soacrei nord-atlantice, denota un singur lucru: se poate, dar nu se vrea. Mai mult decat atat, este clar ca indivizii in cauza stiu foarte bine ca Bucurestiul este murdar si neingrijit, ca dolofanele contracte incheiate pentru remedierea acestor aspecte sunt platite, dar neonorate de catre prestatori. Si, de ochii soacrei, s-au mobilizat peste noapte, stiind ca spoiala trebuie sa dureze trei zile, cat se vor perinda nord-atlanticii prin zona.

Băsescu pune condiţii înainte să suplimenteze trupele

România este dispusă să-şi îngroase rândurile militarilor în Afganistan după summitul de la Bucureşti, numai dacă şi Aliaţii vor răspunde la fel. Un alt interes al delegaţiei României, pe lângă extinderea în Balcani, ar fi obţinerea unui sistem de securitate complementar scutului antirachetă, care să îi asigure „acoperirea“. Precizările privind aşteptările pe care oficialii români le au de la Summitul NATO au fost făcute aseară de preşedintele Traian Băsescu, la TVR. În cazul în care Aliaţii nu vor accepta, Băsescu intenţionează să deschidă subiectul la întâlnirea de la Neptun cu preşedintele american George W. Bush, pentru o „soluţie bilaterală“. Poziţia României la summit Potrivit preşedintelui, agenda summitului „are trei mari teme“: extinderea NATO, operaţiunile Alian- ţei, în special cele din Afganistan, şi ameninţările secolului XXI - rachetele balistice, acţiunile teroriste şi cele împotriva sistemelor cibernetice, dar şi securitatea energetică. Operaţiunile Alianţei - Afganistan. „România nu va fi un furnizor necondiţ ionat de trupe în continuare în Afganistan“, a anunţat Băsescu. El a precizat că rezerva de 120 de militari a României poate fi pusă la dispoziţia NATO, pentru a apăra credibilitatea Alianţei, „dar nu în timp ce alţii nu reacţionează sau îşi ţin trupele în est, unde nu se întâmplă mare lucru“. Extinderea NATO. Potrivit preşedintelui, „este important să primească invitaţie Croaţia, Macedonia şi Albania“. Totodată, România aş- teaptă trecerea Bosniei-Herţegovina, a Muntenegrului şi a Serbiei la nivelul de dialog intensificat şi, în plus
, atât Ucraina, cât şi Georgia să primească Planul de Acţiune pentru Aderare. Ameninţările. În privinţa Rusiei, Băsescu crede că „logica actuală nu mai poate fi cea a Războiului Rece, ci a unui parteneriat între Rusia şi NATO“, cel puţin în ceea ce priveşte ameninţările militare. ALERTĂ ZERO Evacuarea delegaţiilor ar dura 135 de minute În cazul unui atac terorist în timpul Summitului NATO, cei 3.000 de oficiali ar putea fi evacuaţi din Palatul Parlamentului pe culoarul unic în două ore şi 15 minute. Potrivit preşedintelui Băsescu, acesta a fost rezultatul repetiţiei generale făcute sâmbă tă în Capitală, care nu a avut ca scop verificarea timpilor de transport
al oficialilor la summit, aşa cum s-a dat de înţeles, ci evacuarea lor de urgenţă. „S-a simulat de fapt evacuarea tuturor delegaţiilor ca urmare a unui atac terorist“, a dezvăluit preşedintele. „S-a constatat că toate delegaţ iile pot fi evacuate în două ore şi 15 minute. Suntem în măsură să garantă m securitatea summitului“, a mai spus el. Şeful statului a adăugat că „toate structurile statului sunt în stare de alertă zero“, care corespunde, de fapt, codului portocaliu.

SRI: Autoturismul lovit de Traian Băsescu ne aparţine

SRI a admis oficial prin purtătorul său de cuvânt, Marius Bercaru, că autoturismul lovit duminică de maşina condusă de preşedintele Traian Băsescu aparţine Serviciului Român de Informaţii şi era într-o misiune legată de summit-ul NATO. Preşedintele Traian Băsescu a provocat duminică seară un accident în lanţ, în zona Cişmigiu. Şeful statului se afla la volanul unui autoturism
SPP, cand a tamponat o maşină din faţa lui, care a intrat la rândul ei într-un alt vehicul.

Traian Băsescu s-a prezentat la Secţia de poliţie de la Candiano Popescu pentru formalităţile necesare în urma accidentului. El a fost însoţit de purtătorul său de cuvânt, Valeriu Turcan, şi de generalul de brigadă SPP, Cristian Creţu. Şeful statului se afla singur în maşina pe care o conducea, aceasta nefiind avariată grav în urma accidentului.

În urma accidentului în care a fost implicat preşedintele, au apărut numeroase controverse, una dintre ele fiind dezbătută în ediţia de marţi a ziarului Ziua. Conform cotidianului, Traian Băsescu a compromis o operaţiune de filaj a Serviciului Român de Informaţii. Astfel, potrivit ziarului Ziua, în Dacia 1310 lovită de Băsescu s-ar fi aflat un ofiţer de informaţii care executa o misiune în zona Cişmigiu.

Din cauza accidentului, operaţiunea a fost compromisă, iar agentul SRI a fost deconspirat. Cotidianul susţine că Poliţia Rutieră şi SPP nu au oferit detalii despre şoferul sau despre maşina lovită de autoturismul condus de preşedinte, deoarece Dacia implicată în coliziune ar aparţine SRI.

Ofiţerul SRI "accidentat" ar fi avut, potrivit Ziua, o acoperire perfectă, fiind "deghizat" într-un cetăţean între două vârste cu barbă care îşi plimba căţelul.

PROTV a pierdut Liga Campionilor!

Surse din TVR au declarat pentru cotidianul ca postul public a cistigat dreptul de a avea prima optiune la televizarea meciurilor din Liga Campionilor, sezoanele 2009/2010, 2010-2011 si 2011-2012.
Potrivit lui Catalin Tolontan (tolo.ro), suma oferita de TVR se ridica la 35 de milioane de euro. In urma cu citeva zile, Boom TV a cistigat optiunile doi si trei pentru cea mai importanta competitie europeana a cluburilor.

In conditiile in care Antena 1 si RCS&RDS si-au adjudecat Liga I, PRO TV, post care a mizat in ultimii ani pe audienta adusa de Champions League, ramine pe dinafara in ceea ce priveste fotbalul, singura alternativa raminind mult mai modesta Cupa UEFA.

1 aprilie - ziua pacalelilor care nu supara pe nimeni

Romanii, dar si francezii, americanii si britanicii asteapta cu nerabdare ziua de 1 aprilie, pentru a face glume si farse prietenilor lor. Nici alte popoare nu rateaza prilejul de a-i tachina pe cei din jur: in India, sarbatoarea similara, Huli, are loc in ultima zi a lui martie. Luna aprilie, zisa si Prier, incepe cu Ziua Nebunilor sau a Pacalitului, data calendaristica in care romanii cauta, prin cele mai diverse mijloace, sa se pacaleasca reciproc, supararea fiind exclusa. Poate chiar de asta maramuresenii, mai sobri din fire, ii spun Ziua Nebunilor. In Franta, pe vremuri, de cele mai multe ori se agata un peste de spatele cuiva, de aceea sarbatoarea se si numeste „Poisson d’Avril“ („Pestele de Aprilie“). In Scotia, gluma se numeste „cuckoo“ sau „gowk“ („cuc de aprilie“), petrecerea dureaza 48 de ore iar cea de-a doua zi se numeste „Taily Day“ si este consacrata posteriorului. In Ziua Cozii se fac cadouri
„posteriorului pentru posteritate“, oamenii poarta pancarte hilare, pe care scrie: „Da-mi un picior in spate!“. In aceasta zi, cele mai ciudate glume nu sint numai permise, ci si incurajate. Potrivit traditiei, este neaparata nevoie sa faci o farsa in prima parte a zile, altfel, spre seara, vei fi tu victima unei glume crude. Americanii, care nu pierd nici un prilej sa se amuze, au denumit prima zi a lui aprilie „April Fools Day“, iar cea mai raspindita gluma este legatul sireturilor sau inlocuirea zaharului cu sare.
Originile acestei sarbatori sint incerte, dar exista un vechi poem englez, din 1760, „Poor Robin’s Almanack“, in care ziua pacalelii este mentionata. Unii cred ca are radacini in Antichitate, in timpul romanilor, cind populatia Romei era formata preponderent din barbati. Avind nevoie de femei, acestia le-au invitat pe Sabine la jocurile organizate in cinstea lui Neptun. Femeile au fost pacalite, pentru ca au fost de fapt rapite si au devenit sotiile romanilor. Legenda spune ca aceste evenimente s-ar fi petrecut la inceputul lui aprilie si ca romanii au mai aplicat si altadata aceasta tactica, cu valente rituale.
Glume se pot face si la serviciu, dar e bine sa alegem cu grija persoana, pentru ca nu toata lumea are simtul umorului. Iata citeva idei: - Cumparati o felicitare muzicala si lipiti-o sub biroului colegului. Cind va incepe sa cinte, acesta, nedumerit, va va intreba daca auziti ceva. Asigurati-l ca nu. - Lipiti pe copiator un afis, cu o infatisare cit mai veridica, pe care sa scrie: „activare prin voce“. Afisul trebuie sa mai contina instructiuni precum: „Spuneti-va numele si prenumele clar si raspicat“, „Dati comanda de executie cit mai precis“ etc. Puteti da si un exemplu: „Sint Ion Ionescu si vreau zece exemplare, marite cu 15 la suta“. - Cind un coleg iese pentru citeva momente din birou si si-a lasat contul de e-mail deschis, trimiteti un mesaj patronului. Incercati sa nu rideti a doua zi cind acesta il va intreba pe coleg de ce i-a trimis o invitatie la dus. - In urma unui antrenament special de 1 aprilie, puteti invata cum sa deveniti cei mai enervanti oameni din lume. - Schimbati culorile televizorului vostru, astfel incit fetele oamenilor sa fie verzi. Daca va intreaba cineva, spuneti ca asa va place voua. - Capsati-va hirtiile in mijlocul paginii. - Scrieti surpriza de la sfirsitul romanului pe prima pagina. - Invatati morse si conversati cu prietenii in public, ciocanind cit mai puternic. - Botezati-va ciinele „Ciine“. - Uitati sfirsitul unei glume, dar asigurati-l pe ascultator ca era foarte amuzant. - Mergeti pe urmele cuiva, foarte aproape, si stergeti cu o solutie dezinfectanta tot ce atinge. - Faceti „bip, bip, bip“ cind o persoana mai plinuta merge cu spatele. - Mestecati capatul stiloului care v-a fost imprumutat. - Cereti chelnerului sa va mai aduca un scaun pentru prietenul vostru imaginar. - Anuntati sfirsitul unei conversatii astupindu-va urechile cu palmele. - Cind cineva numara, strigati cifre la intimplare. - Urcati in lift cu o cutie pe care scrie „Cap de om“. - Urcati in lift si la jumatatea etajului apasati butonul stop.

Basescu a stricat filajul SRI

n Dacia 1310 lovita duminica de Basescu se afla un ofiter de informatii care executa o misiune in zona Cismigiu. Accidentul a compromis operatiunea si l-a deconspirat pe sereist. Serviciul Roman de Informatii a ratat o operatiune de filaj, iar un ofiter sub acoperiere a fost deconspirat din cauza presedintelui Romaniei. Dupa cum se stie, Traian Basescu a fost implicat, duminica dupa-amiaza, intr-un accident usor de circulatie in fata Primariei Municipiului Bucuresti. Politia Capitalei a precizat ca autoturismul condus de seful statului a lovit din spate o masina Dacia 1310 care circula regulamentar, aceasta acrosand apoi o Dacia Logan. De asemenea, conform aceleiasi institutii, presedintele, care nu consumase bauturi alcoolice, a fost sanctionat cu o amenda in valoare de o suta de lei si trei puncte penalizare. Politia Capitalei, Politia Rutiera sau SPP nu au dat nici un fel de detaliu despre masina lovita de autoturismul condus de presedinte sau despre soferul acesteia. Pe motiv ca legea le interzice intrucat asemenea date au caracter confidential. In realitate, adevaratul motiv este altul. Masina lovita de presedintele Basescu apartine Serviciului Roman de Informatii si, in momentul producerii accidentului, se afla intr-o operatiune de filaj. Din cauza accidentului produs
de seful statului, misiunea de filaj efectuata de SRI a fost ratata, iar ofiterul sub acoperire a fost deconspirat. Filaj in Cismigiu. Surse oficiale din SRI ne-au declarat ca in autoturismul Dacia 1310 tamponat de presedinte se afla o persoana care executa o misiune de filaj in perimetrul Parcului Cismigiu. Ofiterul SRI avea o acoperire perfecta: cetatean intre doua varste cu barba si un catel. Deoarece tamponarea in lant s-a produs langa Cismigiu, nu este exclus ca "obiectivul" aflat in vizorul SRI sa-si fi dat vreo intalnire cu o anumita persoana in parc. In aceste conditii, SRI-ul gasise o acoperire perfecta pentru a nu crea suspiciuni. Nimeni nu ar fi banuit ca un barbat cu barba care isi plimba catelul intr-o duminica dupa-amiaza insorita prin Parcul Cismigiu este un veritabil ofiter de informatii de la divizia de filaj a SRI. Cert este ca din cauza accidentului comis de seful statului, operatiunea de filaj a esuat, SRI-ul scapand pentru cateva ore din vizor "obiectivul". Avand in vedere ca SRI desfasoara in aceste zile o activitate intensa pentru contracararea oricaror amenintari teroriste, nu este exclus ca misiunea de filaj sa fi vizat o persoana care intrase in atentia serviciilor secrete din cauza Summit-ului. Lovitura de imagine Totusi, in conditiile in care masina lovita de seful statului apartine tocmai Serviciului Roman de Informatii, nu este exclus ca tamponarea in lant comisa de Traian Basescu sa fi fost una regizata in scopuri pur electorale. Asta in conditiile in care inca nu s-au stins ecourile accidentului comis de Ludovic Orban, care a incercat sa ascunda opiniei publice incidentul in care a fost implicat. Daca aceasta varianta se confirma, Basescu si-a calculat cu grija pasii, alegand locul si momentul. Cert este ca seful statului a reusit sa puncteze din nou la capitolul imagine, aparand in ochii romanilor ca un cetatean onest, un sofer la fel ca altii, care si-a sifonat putin masina si s-a ales cu trei puncte de penalizare si o amenda de un milion de lei vechi. Pe deasupra s-a dus imediat la politie pentru formalitatile de rigoare, cu toate ca ar fi putut sa isi vada linistit de drum si sa vina politia la Palatul Cotroceni. Asa cum a procedat, in urma cu cateva zile, sotia premierului Tariceanu care a considerat ca este peste deminitatea ei sa mearga personal la sediul Inspectoratului National pentru Evidenta Populatiei ca sa isi schimbe buletinul si a chemat acasa o echipa speciala pentru a-i face poze si completa formularele necesare. Escortat de doua masini SPP Revenind la tamponarea de duminca, trebuie sa spunem ca autoturismul Volkswagen Golf, de culoare albastra, cu numarul B-11-FRH, condus de Trian Basescu era ecortat de doua masini ale Serviciului de Protectie si Paza. Bogdan Onea, purtatorul de cuvant al SPP, ne-a declarat ca, in momentul in care presedintele Basescu a intrat in coliziune cu Dacia 1310, cele doua masini din escorta se aflau in spatele autoturismului Golf. Onea a precizat ca escorta SPP nu avea antemergator deoarece seful statului era intr-o deplasare neoficiala si in aceasta situatie escorta de protectie este formata doar din "doua masini la vedere", care se deplasau in spatele masinii condusa de Traian Basescu. Seful statului a venit la sectia de politie din strada Candiano Popescu, Biroul Accidente Usoare, conducand autoturismul Golf. Masina a fost preluata, dupa incheierea formalitatilor, de un sofer din SPP care a dus masina la garajul institutiei unde va fi reparata. Purtatorul de cuvant al SPP ne-a precizat ca autoturismul VW Golf, care apartine SPP, are asigurare. Din informatiile noastre, masina SRI nu va mai fi folosita in misiuni de filaj. Presedintia si Politia tac Politia Rutiera si Politia Capitalei au refuzat sa dea mai multe detalii despre detinatorul masinii Dacia 1310 lovita de autoturismul condus de presedintele Romaniei. Comisarul sef Marian Motoc, seful Brigazii de Politie Rutiera a Municipiului Bucuresti, ne-a precizat ca legea ii interzice sa ofere asemenea date pe motivul ca ele sunt confidentiale. "Legea nu imi permite. Sunt date confidentiale, deci nu pot sa va spun", ne-a declarat Marian Motoc, adaugand ca nu intelege "de ce este asa de important cine este acea persoana din masina lovita". Si purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei, comisarul Christian Ciocan, a refuzat sa ne spuna cui apartine masina lovita si de cine era condusa aceasta. Pe acelasi motiv ca legea ii interzice. "Numerele de inmatriculare si numele nu se pot da. Eu nici nu le stiu. Eu va pot spune doar informatiile care mi s-au transmis", ne-a declarat Ciocan. Acesta a precizat apoi ca cele doua autoturisme
lovite apartineau unor persoane fizice. "Din ce stiu eu erau ale doua persoane. Erau masini particulare. O Dacia 1310 si o Dacia Logan. Oricum alte date nu se pot da dintr-un motiv foarte simplu. Ca nu ne lasa legea", ne-a spus purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei. Singurul care a confirmat faptul ca Dacia 1310 apartine unei institutii importante a statului, fara sa ne spuna insa care este aceasta, a fost seful Biroului de Educatie Rutiera, comisarul sef Constantin Stroescu. "Un autoturism este pe persoana fizica. Celalat pe institutie. Mai multe detalii nu va pot da credeti-ma", ne-a declarat Stroescu. Am incercat sa stam de vorba si cu purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale, Valeriu Turcan. Dupa ce pe telefonul mobil acesta nu ne-a raspuns, am sunat la cabinetul sau de la Palatul Cotroceni. Una dintre secretare ne-a declarat ca Valeriu Turcan nu poate vorbi spunandu-ne ca oricum nu stie ce informatii poate sa ne ofere in plus
fata de cele din comunicatul oficial. Dupa care, cerandu-ne un numar de telefon, ne-a asigurat ca vom fi contactati. Ceea ce nu s-a intamplat insa pana la inchiderea editiei. Date confidentiale doar pentru tamponari Reprezentantii Politiei au refuzat sa ne dea informatii despre masina avariata de presedintele Basescu si soferul acesteia invocand Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora. Concret, Politia Capitalei si Politia Rutiera au sustinut ca legea le interzice sa faca publice datele despre persoane implicate in asemenea incidente. Interesant este insa ca aceeasi lege nu se aplica intotdeauna. Astfel, in majoritatea comunicatelor Politiei Capitalei cu privire le accidentele rutiere produse sunt mentionate cel putin initialele persoanelor implicate. Intrebat fiind de ce in acele situatii nu se mai aplica legea 677, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei, comisarul Christian Ciocan (foto), ne-a declarat ca sunt doua cazuri distincte. Numele sau initialele persoanelor sunt facute publice doar atunci cand accidentul s-a soldat cu vatamare corporala. Or, in ceea ce priveste incidentul de ieri a fost vorba doar despre o tamponare. "Sunt 250 de tamponari pe zi. Noi nu dam comunicat pentru toate. Am dat comunicat ieri pentru ca era o situatie mai speciala", ne-a spus Christian Ciocan.

George W. Bush, la Bucuresti

Presedintele american, George W. Bush, va sosi astazi la Bucuresti, conform programului anuntat de Casa Alba, pentru a participa pentru ultima data in calitate de sef de stat la un summit NATO. Capitala Romaniei este a doua oprire, dupa Kiev, in cadrul turneului european pe care il face presedintele american. Dupa Summitul NATO, Bush se va indrepta spre Zagreb si apoi la Soci, in Rusia, unde se va intalni cu omologul sau rus, Vladimir Putin. Tot astazi va vizita Romania, la invitatia ministrului Apararii, Teodor Melescanu, Franz Josef Jung, ministrul federal al Apararii din Germania. In cadrul intalnirilor bilaterale, cei doi oficiali vor discuta despre situatia de securitate regionala din Balcanii de Vest si regiunea extinsa a Marii Negre. Ca un preambul al Summitului NATO, German Marshall Fund, impreuna cu Ministerul Afacerilor
Externe, organizeaza "Conferinta de la Bucuresti", ale carei sesiuni vor fi deschise, in aceasta seara, de presedintele Traian Basescu. Printre invitatii in cadrul discutiilor din aceasta seara, avand ca tema "Gazul sau Armele: rolul NATO in Europa de Est", se numara si ministrul Afacerilor Externe roman, Adrian Cioroianu, precum si presedintele Georgiei, Mikheil Saakasvili. Cel mai probabil, in cadrul acestei reuniuni se va aborda si problema conductei Nabucco, prin care Occidentul ar urma sa primeasca gaz din tarile caucaziene, diminuandu-se astfel dependenta energetica a Europei de Rusia. Cel mai important leader NATO, presedintele George W. Bush, soseste astazi la Bucuresti.

Parlamentari şi lideri ai BNS, audiaţi la DNA în dosarul Poşta

Dumitru Costin, liderul Blocului Naţional Sindical (BNS), a fost audiat ieri, aproape patru ore, de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) în legătură cu contractul privind furnizarea de tichete de masă angajaţilor Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) de către compania Hungastro, în care este implicat senatorul Attila Verestoy. Alături de Costin, la audieri ar fi trebuit să fie prezent şi secretarul general al BNS, Matei Brătianu, însă acesta a copiat modelul Sorin Ovidiu Vîntu şi n-a dat curs invitaţiei procurorilor anticorupţie pe motiv că starea de sănătate nu-i permite să se deplaseze. Cu toate acestea, la audierile de ieri au mai fost prezente şi alte persoane importante din cadrul mişcării sindicale din Poşta Română, care au fost implicate în decursul ultimilor patru ani în parafarea unor contracte încheiate de CNPR cu diverşi agenţi economici. Deşi nu au vrut să facă niciun comentariu, surse din DNA au menţionat că printre aceste persoane s-ar număra şi foştii lideri sindicali, actuali parlamentari, Costel Ovidenie, Olguţa Cocrea şi Dan Mocănescu, dar şi persoane din cadrul companiilor partenere ale CNPR. Conform DNA, în dosarul Poşta (nr. 218/P/2006) procurorii anticorupţie cercetează modul în care s-au derulat mai multe licitaţii şi achiziţii făcute de compania naţională fără respectarea legislaţiei în vigoare în materie de achiziţii publice. În acest context, DNA investighează modul în care, în anul 2005, în contextul unei greve a salariaţilor CNPR, aceştia au primit tichete premium furnizate de Hungastro, prin intermediul unei scheme financiare
ingenioase derulate doar pe hârtie şi pusă la cale de trio-ul Matei Brătianu - Dan Mihai Toader (preşedintele CA al CNPR) - senatorul Attila Verestoy, care a avut ca efect prejudicierea companiei naţionale şi implicit a bugetului de stat cu câteva zeci de miliarde de lei vechi. Integral in Curentul.

Cei care au platit taxa auto isi vor recupera de la stat o parte din bani

Executivul a discutat în sedinta de ieri, în prima lectura, textul actului normativ care reglementeaza cea de-a treia varianta a taxei de prima inmatriculare auto, rebotezata de guvernanti «taxa de poluare pentru autovehicule». Cea mai importanta concluzie a sedintei este aceea ca statul va restitui diferenta de taxa auto rezultata din suma platita pâna în prezent, potrivit reglementarilor din Codul Fiscal, si noua taxa de poluare auto, care va fi introdusa la 1 iulie 2008, calculata în functie de caracteristicile fiecarei masini în parte. Premierul Calin Popescu Tariceanu le-a spus ministrilor, la începutul sedintei Guvernului de ieri, ca taxa pentru poluare are, pe lânga aspectele referitoare la protectia mediului, si considerente economico-sociale, fiind important sa nu „ne sabotam propriile eforturi de dezvoltare“. „Avem interesul sa nu ne sabotam propriile eforturi de dezvoltare economica si de crestere economica sustinuta, în care sectorul constructiei de autovehicule devine unul dintre cele mai importante. Avem interes sa ne pastram locurile de munca si sa cres tem numarul acestora, nu prin transformarea României într-un cimitir de masini vechi aduse din Europa Occidentala sa punem în pericol locurile de munca din economia româneasca“, a spus Tariceanu, citat de Mediafax. El a subliniat
faptul ca toti banii proveniti din aceasta taxa vor fi utilizati exclusiv pentru protectia mediului. „Este important sa se înteleaga ca acest efort pe care contribuabilii îl vor face va fi destinat pentru limitarea poluarii si pentru conservarea si protectia mediului“, a spus premierul. Tariceanu a amintit ca România are obligatia ca stat membru UE de a respecta angajamentele de limitare a emisiilor de CO2. Berceanu: Toata lumea stie despre ce este vorba „Interesele producatorilor si importatorilor de autovehicule au transformat taxa legata de poluare in «bir fiscal». S-a prins toata lumea despre ce taxa este vorba. Cand au spus ca este vorba de o taxa de mediu, cand spun ca este o taxa fiscala. Odata cu ultima varianta, Guvernul revine la taxa legata de poluare“, ne-a declarat fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu. El crede ca instanta nu va da acelasi verdict pentru toti cei care vor actiona in instanta statul in vederea recuperarii taxei de prima inmatriculare. „Interesele senatorilor si deputatilor de Arges au facut taxa de prima inmatriculare expres pentru masinile noi. La noi, instanta judeca in mai multe feluri. Au castigat doi-trei, restul nu cred ca vor avea castig de cauza“, a spus senatorul PD-L. A treia formula a taxei are avizul CE Saptamana trecuta, Comisia Europeana (CE) a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusa de Guvern, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea masinilor Euro 4 si Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durata lunga de folosire, sunt calculati coeficienti mai mari decât pentru masinile vechi, criteriul principal de calcul fiind însa emisiile poluante. Astfel, taxele vor fi reduse comparativ cu propunerea avansata în luna ianuarie, a afirmat ministrul finantelor, Varujan Vosganian. „Este pastrat principiul conform caruia pentru o masina noua care polueaza mai mult în timp este aplicat un coeficient mai mare de calcul, aceasta contând însa mai putin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt în scadere comparativ cu cifrele avansate în luna ianuarie. Raspunsul CE la noua taxa auto este favorabil în cea mai mare parte, iar în prezent se lucreaza la adaptari de ultim moment ale procentelor de crestere a taxei de la o treapta la alta“, au declarat, recent, surse ministeriale citate de Mediafax. Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate în calcul si pentru masinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnica. Proprietarii masinilor Euro 3 pentru care emisia de CO 2 nu este inclusa în cartea tehnica vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român, ceea ce va implica însa cheltuieli suplimentare, de pana la 700 de euro, sau a accepta impozitarea în functie de celelalte emisii de poluanti. „Variantele sunt fie evaluarea la RAR, dar asta costa suplimentar, fie impozitare pe catalizator“, au afirmat sursele citate. Premierul Tariceanu a declarat, la sfarsitul saptamanii trecuta, ca cetatenii nemultumiti de taxa de poluare se pot adresa oricând justitiei, care se poate pronunta cu privire la legalitatea sa. Cei care au platit taxa isi vor recupera o parte din bani „Taxa rezultata ca diferenta între suma achitata de contribuabil în perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme
si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta“, se arata în proiectul ordonantei privind taxa de poluare auto, citat de Mediafax. Procedurile de restituire vor fi stabilite de Ministerul Mediului si Ministerul Economiei si Finantelor în termen de 90 de zile de la data publicarii ordonantei de urgenta în „Monitorul Oficial“.

Discutiile lui Becali cu arbitri, interceptate de SRI. Steaua risca retrogradarea!

Surse din cadrul Serviciului Român de Informaţii dezvăluie faptul că telefoanele patronului stelist Gigi Becali au fost interceptate în ultimele luni. La începutul anului 2008, procurorii au făcut cerere pentru autorizarea interceptărilor convorbirilor telefonice şi ambientale ale acestuia.
Un număr de 125 de convorbiri telefonice ale lui Becali au fost interceptate de la 1 ianuarie 2008 până în prezent. Între acestea, şi 28 de apeluri cu arbitri din lotul A, ale căror nume nu au fost deocamdată date publicităţii. Potrivit surselor din interiorul SRI, Becali ar fi discutat cu aceştia despre partidele Stelei pe care respectivii urmau să le conducă, şi ar fi oferit sume de bani
cuprinse între 50.000 şi 100.000 EURO pentru favorizarea propriei echipe.
De asemenea, au fost înregistrate şi o serie de convorbiri purtate la terasa “Ambiance” din str. Radu Beller, acolo unde şeful clubului din Ghencea obişnuieşte să bea cafea. Conţinutul acestora nu ne-a fost încă dezvăluit.

În urmă cu 2 ani, un scandal asemanător a lovit Italia. În 2006, tot în urma unor dezvăluiri prin intermediul telefoanelor interceptate, a fost dovedită legătura care exista între conducătorii unor cluburi din Serie A şi arbitrii italieni. Scandalul s-a terminat cu retrogradarea în Serie B a echipei Juventus Torino si cu sancţiuni şi depunctări ale echipelor AC Milan, Lazio Roma, Fiorentina, Reggina.

Până în momentul de faţă, oficialii Stelei nu au făcut nicio declaraţie.
Vom reveni cu amănunte.

ULTIMA ORA: George W. Bush a aterizat la Bucureşti

Preşedintele Statelor Unite, George W. Bush, a aterizat la Bucureşti. Şeful statului american vine în România, după o vizită în Ucraina unde s-a întâlnit cu preşedintele Viktor Iuşcenko.

George W. Bush este întâmpinat de mai mulţi oficiali români, dar şi de ambasadorul SUA la Bucureşti, Nicholas Taubman.

Preşedintele Statelor Unite vine la Bucureşti cu un mesaj de susţinere a aderării Ucrainei şi Georgiei la NATO. Declaraţia a fost făcută astăzi de liderul de la Casa Albă, într-o conferinţă de presă susţinută la Kiev, alături de preşedintele ucrainean Victor Iuşcenko. Afirmaţiile sunt cu atât mai importante cu cât vin cu doar o zi înainte de Summit-ul NATO de la Bucureşti.

Vineri, George W. Bush va vizita Croaţia în condiţiile în care Occidentul încearcă să consolideze prezenţa NATO în Balcani în jurul Serbiei, după declararea independenţei Kosovo.

George W. Bush va sta aproape două zile la Zagreb, după vizita din Ucraina şi Summit-ul NATO din Bucureşti, la care probabil Zagrebul va primi invitaţia de aderare la NATO alături poate de alte două state balcanice, Macedonia şi Albania.

Moculescu, acuzat ca si-a atacat fosta sotie

Scandalul dintre Horia Moculescu şi cea de-a patra sa soţie, Mariana, a atins apogeul vineri noapte, când aceasta s-a dus val- vârtej la Poliţie, acuzându-l pe compozitor de agresiune fizică şi verbală. În plângerea penală, femeia susţine că Moculescu ar fi lovit-o şi chiar ar fi rănit-o împungând-o cu cuţitul în stradă. Compozitorul ne-a declarat, însă, că fosta sa soţie “are probleme psihice şi chiar se automutilează”.

Deşi sunt divorţaţi de mai bine de nouă ani, Horia Moculescu nu reuşeşte să-şi încheie conturile cu ultima sa soţie, Mariana, cu care este nevoit să împartă încă aceeaşi casă, în care mai stă şi fiica lor, Nidia, în vârstă de 17 ani.

Scandalul dintre cei doi a izbucnit mai aprig ca niciodată, în decembrie anul trecut, când Mariana l-a acuzat pe artist de agresiune fizică şi verbală, susţinând că Moculescu a bătut-o, iar, în 1997, a adus în casă bodyguarzi înarmaţi.

În iulie anul trecut, femeia şi-a scos chiar un certificat medico-legal, prezentându-se la IML zgâriată toată şi cu vânătăi pe corp. La rândul său, Marian, alt fost soţ al Marianei, l-a acuzat pe Horia că joacă în cazinouri şi că i-ar fi cerut bani
împrumut, muzicianul intentându-i acestuia proces penal, pe care însă l-a pierdut.

De asemenea, bărbatul a mai susţinut, pe parcursul scandalului, că Horia Moculescu i-a înscenat Marianei un furt calificat, pentru a o elimina total. Vineri seară, însă, în emisiunea lui Dan Diaconescu, de la OTV, Mariana a şocat pe toată lumea, când a declarat că apreciatul compozitor a acostat-o pe stradă, devenind dintr-o dată violent şi chiar a ameninţat-o şi a împuns-o cu cuţitul. După incident, femeia a depus imediat plângere la Poliţie acuzându-l pe acesta de agresiune fizică şi verbală.

Horia: "Este o nebună care se automutilează"

Consternat de amploarea pe care a luat-o acest circ mediatic, Moculescu ne-a declarat, ieri, tremurând de nervi, că fosta nevastă are probleme psihice de mai multă vreme şi că nu ezită chiar să se automutileze pentru a-şi susţine acuzaţiile aberante:

“E o nebună şi, până când cineva nu o va lua să o interneze la psihiatrie nu o să se potolească. Mi-a mai făcut aşa şi acum câţiva ani, când a sărit la mine pentru simplul fapt că mi-am apărat fiica, căreia nici măcar nu-i plăteşte pensia alimentară. M-a zgâriat şi m-a lovit, apoi şi-a produs
ea singură răni pe corp şi s-a dus la IML să spună c-am bătut-o eu. Aşa face: se automutilează!”

Muzicianul susţine că fosta sa soţie a fost internată într-un ospiciu în perioada ’95-’96, ea urmând tratament
împotriva depresiei ani de zile. “A avut şi o mătuşă care a murit de schizofrenie. Acum văd că a început şi ea să devină violentă”, a adăugat Moculescu. Compozitorul este decis ca, în cursul zilei de astăzi, să meargă la tribunal pentru a-i intenta proces Marianei Moculescu: “N-are decât să răspundă în faţa legii pentru aceste acuzaţii aberante!”

Sora Carlei Bruni, star de film erotic

Sora vitrega a Carlei Bruni, Valeria Bruni Tedeschi, joaca rolul principal in filmul erotic
intitulat 'Fructe de mare'. Pelicula, aparuta in 2005, o prezinta pe Valeria facand sex cu personajul masculin interpretat de actorul Jacques Bonnaffe sub cerul liber, pe malul stancos al unei mari. Conform ziarului 'Bild', Valeria vorbeste frecvent cu Carla si e cunoscut faptul ca surorile discuta cu o deosebita placere despre barbati.

Masinile de lux ale lui Lazarus, scoase la vanzare

ncisivul om de televiziune, Luis Lazarus, si-a abandonat masinile de lux, care l-au costat in jur de 10 miliarde de lei vechi, intr-un parc auto de la marginea Bucurestiului! Reporterii CANCAN au aflat ca jurnalistul le-a scos la vanzare, pentru ca ar vrea sa-si cumpere o alta masina, model nou si mult mai scumpa decat cele pe care le are acum! Ziarul nostru a anuntat in premiera, in luna mai a anului trecut, ca Luis Lazarus si-a luat un Lamborghini, unicat in Romania, pentru care a platit 200.000 de euro (echivalentul a 7,4 miliarde de lei vechi).

A pus ochii pe Rolls-Royce-ul lui Dan Diaconescu?

La acea vreme, Lazarus ne-a marturisit ca si-a cumparat aceasta masina
, model Galardo Nera, pentru ca "mi-o doream mult, nu pentru ca sunt snob, ca altii!" Jurnalistul n-a renuntat, insa, nici la jeepul lui, un Toyota Land Cruiser, pentru care scosese din buzunar "doar" 60.000 de euro (adica alte 2,2 miliarde de lei vechi). El ne-a explicat ca, in afara de investigatii, marea dragoste a vietii lui o constituie masinile. Se pare ca decizia de a-si vinde autoturismele a luat-o dupa ce prietenul lui, Dan Diaconescu, a devenit inainte de Sarbatorile de iarna proprietarul unui superb Rolls-Royce, pe care l-a achizitionat contra sumei de 13,5 miliarde de lei vechi. Lazarus a ramas cu gandul la acel Rolls si, acum, ar vrea si el unul la fel, ceea ce ar insemna sa intre intr-un club exclusivist din care mai fac parte Irinel Columbeanu, Giovanni Becali, afaceristul Cristian Sindie, Rani Adamescu (fiul multimiliardarului Dan Grigore Adamescu) sau Iosif Onoriu (nepotul celebrilor muzicanti Gabi Lunca si Ion Onoriu)!

A jurat sa duca o viata austera

ns cu “Ordinul Cavalerilor Templieri” intr-un ceremonial organizat in Catedrala romano-catolica de la Alba Iulia, Irinel Columbeanu s-a angajat sa-si puna averea la dispozitia celor saraci. “Am indatorirea sa ajut lumea, vaduvele, orfanii, saracii, oamenii cu probleme. Ca sa dai, trebuie mai intai sa ai”, a declarat omul de afaceri.
Irinel Columbeanu a intrat, de sambata, in Ordinul Cavalerilor Templieri, el fiind uns in cadrul unui ceremonial organizat in Catedrala romano-catolica de la Alba Iulia. “Am intrat in acest Ordin din convingere. Am indatorirea sa ajut. Am indatorirea sa ajut lumea, vaduvele, orfanii, saracii, oamenii cu probleme”, a declarat Irinel Columbeanu pentru Ziarul. Alaturi de ceilalti 14 cavaleri care au intrat in acest Ordin, omul de afaceri a jurat sa duca o viata
austera, si sa faca acte de caritate. Irinel va ajuta financiar
oamenii cu probleme, acceptand sa-si puna averea la dispozitia nevoiasilor. “Ca sa dai, trebuie mai intai sa ai”, a spus acesta. Sotul Monicai se afla la curent cu tot ce presupune aceasta numire: “Vom lupta impotriva oricui defaimeaza credinta. Nu are legatura cu religia, daca esti ortodox sau catolic, doar trebuie sa fii crestin”. In Romania aceasta organizatie a aparut in 2003 si face parte din Ordinul Suprem Militar al templierilor din Ierusalim.
A doua adunare, pe 31 mai
Irinel va fi prezent la toate actiunile “cavalerilor templieri”. Urmatoarea adunare va avea loc pe data de 31 mai, tot la Alba Iulia. “Voi fi prezent. Sunt onorat de aceasta propunere”. Omul de afaceri este la curent si cu ritualul de inmormantare care se face in cazul unui cavaler templier, ingropat cu sabia si cu o cruce speciala, cum s-a intamplat in cazul actorului Adrian Pintea, care a facut parte din aceasta organizatie. “Mai am mult de trait, mai e mult pana atunci”, a adaugat Irinel.
Cu Rolls Royce-ul, in loc de cai
Cavalerii templieri intrau, odinioara, in cetate, mandri pe caii lor. Irinel si-a facut si el intrarea, la fel de mandru, caii fiind insa inlocuiti cu Rolls Royce. Potrivit omului de afaceri, ceremonia a durat aproximativ o ora si jumatate. Irinel si Monica au revenit in capitala in cursul serii de ieri.
Monica mai are de asteptat un an
Chiar daca si-ar dori, Monica nu va putea deveni in acest an Doamna Templului. “Acest ordin este deschis si femeilor. Monica este insa prea tanara. Abia la anul va putea intra”, a spus omul de afaceri. “Am timp sa ma gandesc”, a adaugat Monica, incantata nu doar de ceremonie, ci si de orasul Alba Iulia si de felul in care se poarta oamenii in aceasta zona.

Ioana Sucu, data la o parte de la organizarea nuntii lui Chivu Ioana Sucu, data la o parte de la organizarea nuntii lui Chivu

oana, fiica magnatului Dan Sucu, proprietara unei firme de organizari de evenimente, nu mai este cea care se va ocupa de nunta lui Cristian Chivu cu Adelina Elisei. Intr-un comunicat care apare pe site-ul oficial al internationalului, se spune ca cei insarcinati sa puna la punct toate detaliile evenimentului sunt reprezentantii firmei Bucharest Arena, nicidecum compania Ioanei Sucu. Cu toate astea, fata lui Dan si a Cameliei Sucu a aparut in presa prezentand informatii despre cum va arata „nunta anului 2008“. Intre timp insa, pentru ca Ioana n-a convins, fotbalistul si aleasa lui s-au razgandit. „Cristian Chivu si Adelina Elisei s-au hotarat sa isi inceapa viata
in doi in decorul de vis al domeniului Stirbey din orasul Buftea, la inceputul acestei veri. Au batut in cuie data de 6 iulie, au semnat contractul cu Bucharest Arena - firma
care detine domeniul si le va organiza nunta in cele mai mici detalii – si au intrat oficial pe ultima suta de metri cu emotiile si sperantele de viitor. Cristi si Adelina nu au nici o indoiala ca ziua de 6 iulie 2008 va fi cea mai frumoasa din viata lor si sunt convinsi ca petrecerea din Sala Regina Maria va fi perfecta, memorabila si unica.“ Bucharest Arena este firma care a cumparat Palatul Stirbey de la mostenitori cu 9 milioane de euro, in vara anului 2007.