joi, 9 iulie 2009

Moarte si mister la Odeon

nainte de deschiderea oficiala a stagiunii, care va avea loc la sfarsitul lunii, Teatrul Odeon prezinta un spectacol de teatru din Serbia ("Mica trilogie a mortii" - foto sus) si altul de dans ("NN" - foto dreapta), din Polonia.

Trilogia - compusa din piese separate, care se intretes - este o analiza profunda, diversa si chiar comica a intalnirii omului cu propriul sfarsit. Nebojsa Bradic a gasit o formula regizorala care, in ciuda temei morbide, da nastere unui spectacol plin de viata
. "Mica trilogie a mortii" de Elfride Jelinekva fi prezentata vineri (orele 19.00) de catre Teatrul Dramatic din Belgrad pe scena Odeonului bucurestean.
De la aceeasi ora, insa pe 16 septembrie, invitat la Odeon este spectacolul de dans al polonezilor de la Centrul de Cultura din Lublin, intitulat "NN" in coregrafia lui Ryszard Kalinowski.
In cazul "NN", intrebarea fundamentala se refera la identitatea omului, a barbatului, a artistului. Cine este cu adevarat fiecare dintre noi? Cum ne percepem si cum ne vad altii? Artistul este oare o fiinta exceptionala? Sau a fi artist inseamna acelasi lucru cu a fi un uzurpator sau pur si simplu un ciudat si un neindemanatic suprasensibil? Asa se intampla cu "tema Nijinski", care a fost si ramane pentru dansatori si coregrafi un mister plin de insolit. Mai ales pentru dansatorii si coregrafii care au varsta lui Nijinski la apogeul carierei sale. Chiar daca pare binecunoscut (este cel mai mare
dansator al tuturor timpurilor), Nijinski ramane o persoana inexplicabila, neinteleasa si nedefinita. Nijinski este NN...